BDAR
Privatumo politika
  • Klaipėdos universitetas
  • 2022 m. Kovo 21 d.

Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijoje – STEAM ugdymo diena

Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos pasirinktas STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos) ugdymas ne tik suteikia galimybę mokiniams žinias ir gebėjimus pritaikyti tarpdalykinėje integracijoje, bet ir formuoja gimnazijos išskirtinumą Klaipėdos mieste.

Kovo 14 dieną vyko STEAM ugdymo diena, kurios metu gimnazijos pedagogai į savo dalyko pamokas integravo STEAM mokomuosius dalykus. Šią dieną gimnazijoje svečiavosi Robotikos akademija, kuri visoms šešioms pirmokų klasėms vedė praktinius edukacinius užsiėmimus „Japonijos kultūra ir technologijos“. Šių užsėmimų metu mokiniai klausėsi teorinės dalies ir patys turėjo galimybę grupėse pagal schemas ir brėžinius konstruoti įrenginius, išbandyti jų veikimą. Japonija jau ilgą laiką garsėja kaip inovatyvių technologijų šalis, kuri pasaulyje yra viena iš lyderių, tad mokiniai turėjo galimybę sužinoti apie šios šalies pažangias technologijas robotikos srityje.

„Man labai patiko šie užsiėmimai, pats labai mėgstu konstruoti, o šiandien ne tik puikiai praleidau laiką, bet ir turėjau galimybę prisiliesti prie visų tų detalių, mygtukų ir laidelių, kurių kasdieniame gyvenime, deja, neturiu. Jeigu dažnai sau užduodavau klausimą, kam reikia matematikos skaičiavimų, išmanyti fizikinius dėsnius, tai dabar galiu pasakyti, kad tokie užsiėmimai leidžia lengviau perprasti tai, ką paprastai tekdavo įsivaizduoti. Robotika – įdomus dalykas, jis sujungia daug mokslų į visumą“,– teigė pirmos klasės gimnazistas Rokas.

Po Robotikos edukacijų 1a, 1c ir 1e klasės ėjo į Klaipėdos universiteto Sveikatos mokslų fakulteto dėstytojų parengtą edukacinį susipažinimą. Čia mokiniai turėjo galimybę ne tik susipažinti su teorine medžiaga, bet ir patys išbandyti įvairią praktinę reabilitacinę įrangą. Mokiniai su prietaisais išsimatavo savo jėgą, kompiuterio ekrane stebėjo savo vikrumą, išbandė Parkinsono ligą imituojančias pirštines bei akinius, kurie perteikia įvairius regėjimo sutrikimus, naudojo svarmenis, kad pajustų, ką reiškia senam žmogui atsikelti iš lovos. Visus šiuos prietaisus demonstravo ir apie įvairius sveikatos sutrikimus pasakojo KU Sveikatos mokslų fakulteto Holistinės medicinos ir reabilitacijos katedros vedėja prof. dr. Daiva Mockevičienė, kuriai talkino laborantės Roma Urbonienė, Rita Gikarienė ir katedros sekretorė Kornelija Mažionytė. Šis edukacinis supažindinimas su įranga ir jos praktinis panaudojimas jauniesiems gimnazistams leidžia ugdyti empatijos jausmą, atjausti ir suprasti negalią turinčius žmones.

„Man labiausiai patiko dirbti su svarmenimis. Įlindau į tokį sunkų kostiumą, kuris sveria gal 30 kilogramų. Vaikščioti su juo ir atsikelti iš lovos nėra taip lengva. Dabar galiu suprasti, kaip jaučiasi seni žmonės“,– įspūdžiais dalijosi mokinė Taja. „Man labiausiai patiko pusiausvyros pratybos! Kompiuterio ekrane stebėjau save važiuojantį autobusiuku. Po mano padais buvo padėtas sensorinis kilimėlis, tad vien savo kūno svoriu turėjau valdyti savo autobusiuką. Galima nusistatyti greitesnį arba lėtesnį greitį, rinkti taškus, tad visa tai primena kompiuterinį žaidimą, tik skirtumas tas, kad dirba kojų raumenys, svarbi pusiausvyra. Tik nulipęs nuo pagrindo pajutau, kiek iš tikrųjų reikėjo daug pastangų, norint suvaldyti autobusiuką“,– pasakojo mokinys Justas.

STEAM ugdymo dienos turėtų tapti gimnazijos tradicija, o bendradarbiaujant su Klaipėdos universitetu ir kitais Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos partneriais įmanoma suderinti ir į visumą sujungti tai, kas paprastai atrodo kaip atskiri mokomieji dalykai.

Mindaugas Urbonas

 

Naujienos

Susijusios naujienos

Visos naujienos